13 januari 2013

Nytt personbästa blev det idag

Tillbaka efter skidåkningen, jag fick ihop dryga 15 kilometer och nådde mitt uppsatta mål. Det var inte den lättaste åkningen idag då jag hade vallat på tok fel för underlaget (inte det lättaste då man bara har en vallasort, blir att utöka förrådet när lönen kommer). Bakhalt och jävligt staplade jag mig runt på en tur som på det stora hela faktiskt var riktigt trevlig. Kroppen svarade bra genom hela passet, det var först de två sista backarna som bålstabiliteten började att svikta och jag inte lyckades trampa fast skidorna ordentligt. 
Jag märker att de här få veckorna har jag utvecklat någon form av teknik, det går fortfarande inte snabbt när jag åker men jag slipper slita lika hårt som jag gjorde från början när jag körde helt utan teknik. 

När jag kom i mål efter 15 kilometer så kunde jag inte låta bli att åka ett varv kring löparbanan också så att jag skulle få 15,4 kilometer inregistrerat, tack vare det lilla varvet så slog jag faktiskt rekord idag.
15,4 kilometer är den längsta sträckan jag någonsin åkt på skidor och ännu en gräns är nu sprängd. Nästa riktiga långpass jag gör så ska jag ta med mig blåbärssoppa eller likande för jag kände att kroppen blev lite väl tom att bara köra på vattnet jag hade med mig i termosen. Vem vet, med rätt påfyllning så når jag 2 mils gränsen inom kort. 

Nu har tagit reda på disken hemma och ska just sega ned mig i soffan, om en timme så ska jag åka till mamma för tacomiddag. Inte helt fel på en söndagskväll.

God kväll på er!

Det syns att termometern visar minus 17 grader idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar