8 januari 2013

Promenad, kaffe och knasiga drömmar

Inatt så har de varit tufft, jag vet inte vad jag gjorde igår men jag har hela natten drömt om hur jag spelat ishockey i en korpen-cup arrangerad av hockeystjärnor (jag har inte varit på en hockeyträning i hela mitt liv). Ena laget spelade Peter Forsberg och mitt lag ledes av Daniel Sedin som dessutom visste att jag knappt kunde åka skridskor men ändå skulle ha med mig.
Det var en sån där härlig dröm, både panik över att jag visste att jag skulle spela dåligt men samtidigt häftig då jag fick träna med mina idoler.

För att ta oss tillbaka till verkligheten så ringde idag väckarklockan 06.00, jag klev då upp och körde igång en tvättmaskin, drack nyponsoppa och förberedde kaffebryggaren. Sen gav jag mig iväg på en 60 minuters morgonpromenad. Jag vet inte om de är vanlig morgonstelhet men lite oroande var det att jag fortfarande kände av min baksida sen jag föll på skidorna i lördags. Det är precis som om något trycker in i muskeln med en spetsig pinne när jag rör benet i vissa vinklar.

Efter promenaden så kom jag tillbaka till lägenheten, satte igång kaffet och gick och duschade.
Så nu sitter jag med 1 timme och 20 minuter kvar tills jobbet börjar med en kopp rykande kaffe i handen och skriver det här inlägget.

Ikväll så blir det ett rygg, axlar och bålpass på gymmet tillsammans med Andreas innan jag kommer stressa hem för att hinna se derbyt Timrå - MODO på TVn. Givetvis hoppas jag att mitt MODO då tar tre välbehövliga poäng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar