8 januari 2013

Vinteruppvaknande, glöm inte att ta luft

Tittar in så här lite kort på lunchrasten.
Jag har nyss varit ute och gått med My, passade på att lufta hjärnan lite efter att vi ätit. Det är helt fantastiskt hur lite luft kan påverka humöret och kroppen. Där jag jobbar så sitter vi inne på en kontorslokal hela dagarna, visserligen så finns det bra bord som vi kan justera om vi vill stå upp eller inte man det blir inte så mycket mer än så.
Speciellt nu under vinteråret så är det mörkt när man går till jobbet och mörkt när man går hem, det är inte konstigt att själen tar stryk och humöret sjunker.
Så min stora happening idag är hur mycket friskare man faktiskt känner sig bara genom att ta en kort promenad på 20 minuter mitt på dagen. Hjärnan får syre och ansiktet får mötas av lite solljus, när du sedan kommer in så kan du möta resten av dagen med ny energi.
För att inte glömma hur fantastiskt vackert det är utomhus när det är sån där perfekt vinterfrost.

Nu ska jag fortsätta jobba, ikväll så blir det gym och ishockey.

Den perfekta promenadsträckan går längst hela hamnområdet, Örnsköldsvik är verkligen vackert.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar