1 februari 2013

I hated every minute of training, but I said, ´Don´t quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion.´ - Muhammed Ali

2013 är året jag tänker ta min träning ett steg längre. En månad har gått nu, min skidåkning har förbättrats 'kopiöst men jag har fortfarande mycket att förbättra runt omkring. Nu har jag haft två helt träningsfria dagar så imorgon är det dags att komma tillbaka på banan igen. 

Målet är enkelt, ned till 75 kg och bygga en livsstil. Jag måste ställa mig frågan, vill jag vara killen som man förknippar med fest eller vill jag fortsätta inspirera både mig själv och andra till en aktiv livsstil. Det är bara att tänka på vilka gånger jag har haft roligast de senaste två åren. Det har ju inte varit de där kvällarna när man knappt minns hur man kom hem eller där plånboken gapade tom efter en helg ute. 

Målgången under 100 kg.
Målgången på Lidingöloppet
Mitt fallskärmshopp i Uppsala
Portugalresorna
Känslan när jag sprang ifrån mina kompisar för första gången

Där har vi saker som jag kommer ihåg, som står ut, de är den killen jag vill vara. 

Så imorgon är det tillbaka till livet igen, så är det någon som INTE ska gå ut imorgonkväll så är det bara höra av sig, jag är ledig lördag och söndag, de två dagarna ska ägnas åt träning, bra mat och roliga val.

Ett sånt här inlägg kräver ju även ett citat:  I hated every minute of training, but I said, ´Don´t quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion.´ - Muhammed Ali


1 kommentar:

  1. nån helg tycker jag vi ska ta en fika eller en promenad runt höglandsjön typ! är dock inte så pepp på att springa runt alltså. :P

    SvaraRadera