23 februari 2013

Jag kommer att fixa det här

Nu är väskorna packade och klara och snart kommer mamma för att hämta upp mig, inatt så kommer jag sova hemma hos dem i Hörnett för att vi ska kunna resa ned mot Sälen så tidigt som möjligt imorgon bitti. Det var länge sedan jag var såhär nervös, trots min nervositet så känner jag mig redo.
Jag kommer att fixa det här, jag kommer att fixa 9 mil skidor. Det kommer inte gå fort, det kommer inte vara lätt men jag kommer att fixa det. 

Det är den bilden jag har framför mig, hur jag överlycklig passerar mållinjen och spränger ännu en gräns, en kompis frågade mig varför jag väljer att åka, svaret är enkelt -  För att jag kan. I så många år så backade jag ur saker som jag egentligen ville göra för att jag inte kunde, jag var inte tillräckligt bra tränad, hade inte de förutsättningarna som krävdes. 
Nu har jag alla förutsättningar som krävs, bra träning, bra coachning och en kropp som gör som jag vill. 
Så nu KAN jag göra det jag vill och därför gör jag det. 




1 kommentar: