24 februari 2013

Den sista uppladdningen

Nu är vi framme i Sälen och den sista uppladdningen har nu påbörjats inför morgondagens lopp. På vägen hit så passerade vi Mora, där fick jag se målgången, alla åkare som trötta tog sig i mål efter att de åkt dagens lopp. Varenda nerv i kroppen är på helspänn inför morgondagen.
Det är sju vätskekontroller och jag kommer dela upp loppet efter dessa. Att åka så bra som möjligt mellan varje kontroll och dricka en gång mellan varje kontroll samt i kontrollerna för att bibehålla energin genom hela loppet.
Min största oro ligger i föret, idag så började det var på minusgrader men avslutade med 3 plusgrader och sol. Om de blir samma före imorgon så kommer jag få valla om efter halva vägen och jag kommer få göra det på egen hand. När jag vallar så kan verkligen allt hända, då jag saknar kunskapen. Förhoppningsvis finns de hjälp och tips att få vid vätskestationerna.

Tomas tyckte att jag skulle skaffa en mössa som syndes bland de andra åkarna så han köpte en åt mig inne på Vasalopps-mässan. Nu kommer jag definitivt synas!




Dags att äta middag innan vi beger oss tillbaka till stugan för att ladda batterierna, då de inte finns någon mottagning i stugan så vet jag inte om jag hinner skriva något mer så jag vill passa på att tacka för allt stöd, tänk på mig i morgon.

Andreas

“If you can’t win, make the guy ahead of you break the record.”


1 kommentar:

  1. Lycka te. Du fixar det grabben. :-)
    Kram från Carola i Kramfors.

    SvaraRadera