10 februari 2013

Pass nummer två för idag

Oj vilken härlig löpning det blev ikväll, som jag tidigare berättat så ikväll var det idag premiär för årets löpargrupp på Brux. Ikväll så stod det 60 minuters lugn distanslöpning på schemat, vi inledde med att springa lätt uppför de första kilometerna och dumt nog så la jag mig framme i täten, något som straffade sig senare. 

Efter trettio minuters löpning så stannade vi och gjorde lite styrkeövningar, jobbigt men samtidigt skönt med ett litet avbrott i springandet.  När vi sedan gav oss iväg så kom vi till en lite brantare backe som jag gick ut på tok för hårt i vilket resulterade i mjölksyrade vader de sista två kilometerna, fick verkligen slita ordentligt för att hålla uppe farten ända in i mål. Dock måste jag ändå ge mig själv att det var dagens andra pass och att jag rört mig totalt 26 kilometer idag. Då förtjänar man att få ha lite trötta ben.

Imorgon så ska jag springa reflexbanan igen, jag har planerat in 90 minuter obanad terräng under förhoppningsvis stjärnklar himmel, det finns få saker som slår att springa mitt ute i skogen när det är kolsvart ute. Med mig har jag mamma som draghjälp, annars skulle jag aldrig fixa 90 minuter med snö upp till knäna. Det är bra att ha sån tränad mamma så att när hon ska ha sina långsammaste nedvarvningspass så kan hon agera draghjälp på mina tyngsta pass. Det är kontrast det. 

Nu sitter jag hemma hos familjen på Ringvägen och ser på Så ska det låta, snart blir det hem och ladda om för en ny vecka.

Hoppas ni har haft en härlig helg allihopa, det har jag haft!

Jag och mor i Portugal, bättre träningspartner får man leta efter!

1 kommentar: