10 februari 2013

Träningssöndag!

Idag så kör vi en träningsdag här hemma, morgonen inleddes med en grötfrukost, jag lyckades paja första gröten genom att glömma bort att jag ställt in den i microugnen men efter att ha gjort en andra portion och tagit mig en god kopp kaffe ur min nya espressomaskin så kunde jag njuta av en bra start på dagen. 

Efter frukosten så drog jag på mig skidkläderna och gav mig upp till Skyttis IP för att köra ett eget träningspass ute i spåret. Vallade helt fel och har fått kämpa 18 kilometer med bakhalt. Även om åkningen inte riktigt gick som jag ville så var jag ändå ute i två timmar och fick mig en bra genomkörare. När jag var klar med mitt eget träningspass så följde jag med mamma på hennes och agerade pådrivare när hon körde sina intervaller, sex vändor i en tung uppförsbacke körde hon, grymt bra jobbat. Det hade jag aldrig klarat i samma tempo.
När vi båda tränat klart så följde jag med hem till familjen där jag blev bjuden på lunch, sjukt gott med mat efter totalt tre timmar utomhus. Jag sitter fortfarande här i väntan på att jag och mor ska dra på dagens andra pass.
Idag kör nämligen Brux Löpargrupp idag så om ni är intresserad av att lära er att springa och bor i Örnsköldsvik så ta er till Brux Sportcenter klockan 18.00, det är en nybörjargrupp så alla kan vara med!

Häng med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar