2 februari 2013

Tio lugna och fem snabba

Oh lediga lördag, äntligen är du här!
Uppstigning ur sängen vid 10.20 efter en skön sovmorgon. Efter att ha plockat runt lite här hemma, druckit morgonkaffe och läst nyheterna på nätet så gjorde jag mig lunch, blev makaroner och bacon, en riktig lördagslunch, skönt när man inte orkar göra så mycket annat innan dagens träning.

Klockan 13.30 så kom mamma och hämtade upp mig och vi for upp till Skyttis IP för en tur i skidspåret. Redan efter 1-2 km så kändes det att det var trög åkt idag men med ett fantastiskt väder och med massor att prata om (mor pratade så koncentrerade jag mig på att stå på skidorna) så var det inte alla svårt att hålla humöret uppe trots föret.

Efter fem kilometer så stannade vi för vatten ett par minuter innan vi åkte på igen.
När vi passerade en mils åkning och stannade för andra vattenpausen så började mamma oroa sig för om hon skulle hinna hem i tid då hon hade saker att göra på eftermiddagen. Efter lite snabbt överläggande så gav vi oss iväg på en sista fem kilometersrunda.

Om jag fått bestämma farten första milen så stod hon definitivt för fartsättningen i de sista fem kilometrarna, svetten sprutade och med en puls på 170+ genom hela varvet så fick jag mig en ordentlig genomkörare som jag aldrig kunnat tvinga mig till om jag varit ute själv.

Riktigt härligt var det!

Nu sitter jag hemma, nöjd med dagens pass.



Favorit maten efter när jag vill snabbt få i mig energi efter träning. 1 tonfiskburk, 2 matskedar chilisauce och 2 matskedar turkisk yoghurt. Blanda ihop och ät som de är. 



- from my awesome iPhone!

1 kommentar:

  1. Jäklar vad ni kör på! Gillar att du har din härliga mamma som support! Inatt sprang jag min kortrunda,med pannlampa. Blev så sugen när jag kollade temp, 3grader minus, och såg snöflingorna. Inte en bil i sikte på 30 min landsvägsspring....alldeles tyst.

    SvaraRadera