5 februari 2013

Gymschema och snöstorm

Sitter och skriver här under lunchrasten på jobbet, blev ännu en omgång Chili con carne till lunch, med 30 matlådor med samma innehåll så vet jag vad jag äter den här månaden. Idag så jobbar jag till 16,15 och skulle egentligen behövt ett pass ute i skidspåret idag men med århundradets snöstorm (lätt överdrivet)  utomhus så känns motivationen inte alls på topp för skidor. Istället så ska jag ta mig en promenad till gymmet och köra igenom ett styrkepass. 

Idag så är det rygg och axlar på schemat och påtal om scheman så har jag äntligen tagit tag i att skriva ut en liten lapp att ha med mig på gymmet. 
Då jag har så dålig koll på olika gymövningar så har jag sparat övningar som jag kört tillsammans med kompisar och gjort ett litet schema för mig själv. 
Så nu har jag två varianter, ett bröst & armar pass och ett rygg & axlar pass.
Sen har jag ju även 3 A4a sidor med olika magövningar som Andreas Domeij ordnade åt mig. De övningarna kan jag dessutom köra hemma vilket är skitbra för de dagar jag varken hinner ut i spåret eller på gymmet. Jag har även beställt hem en "Pull up-stång" så att jag ska kunna köra hemma, den borde komma på onsdag eller torsdag. 

Nu har jag 3 timmar kvar av arbetsdagen, så fullt fokus!

På återseende! 

Alla övningar kanske inte har "rätt namn" men huvudsaken är ju att jag förstår vad som ska göras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar