17 april 2013

Never skip legday, löpning och en glad kille

Sitter i skrivandets stund på jobbet och tittar på hur solen skiner ute, ett fantastiskt löparväder idag. Jag har med mig löparkläderna hit så direkt när jag slutar så blir det att sticka ut på en löprunda. Idag så siktar jag på 60 minuters löpning och en bra genomkörare.

I måndags så var jag som sagt på gymmet och avslutade med att köra igenom benen med bara egna kroppen som vikt. Jag kan konstatera att antingen så väger jag fruktansvärt mycket eller så har benen blivit väldigt otränade. Innan jag gick ned i vikt så var jag riktigt stark i benen, mycket för att de fick släpa på över 150 kg varje dag. Efter viktnedgången så har jag knappt tränat ben utan istället fokuserat på konditionsträning och styrketräning för överkroppen. Det straffar sig nu kan jag säga, träningsvärk i två dagar bara för några benböj och utfall.

En som inte behöver träna benstyrka, i alla fall inte just nu är min bergsget till mamma, oj vad hon är duktig på att springa i backe. Idag så springer hon dock plant men långt. I detta nu så kör hon långa intervaller och kommer ha fått ihop 5.5 mil när hon är klar, det är supergrymt jobbat!

Imorgon så jobbar jag till 17.00, har löpgruppen med mor klockan 18.00 och skulle vilja hinna på gymmet efter löpningen. Det blir till att äta middag på jobbet och sen promenera upp till Brux för löpgruppen, förhoppningsvis så kan mamma köra ned mig till jobbet efteråt så jag får sticka vidare på brux och köra ett styrketräningspass efteråt.

Det är oerhört skönt att äta vanlig mat igen, ännu skönare att vara tillbaka i rätta träningstakterna igen.
Nu gäller det att hålla i den. Blir minst ett pass om dagen fram till lördag, då har jag vilodag och tänker ägna dagen framför TV-spelet helt utan dåligt samvete.

Ha det gott allihopa och glöm inte att träna benen, det straffar sig senare!




1 kommentar:

  1. Hej, tänkte va så fräck och be om tips och råd, har anmält mig på impuls till vårruset den 13maj i gbg och undrar om du har några tips på vad man ska tänka på innan.

    Nu och dagen fram till loppet.

    Du är en stor inspirations källa!

    SvaraRadera