17 april 2013

Skitproblem...

Idag så hade jag en riktig skitdag på jobbet så den planerade löpturen var verkligen precis vad jag behövde. Vi gav oss iväg direkt från jobbet och började med att springa gnom stan, med lite för mycket adrenalin i kroppen så bar det av uppför stans backar

Efter ca 5,5 kilometer hände det jag väntade på, magen kraschade och jag sänder ett tack till den lokala macken i Gullänget som har kundtoalett. Jag får verkligen inte till löpningen utan att magen ska krascha, börjar mer och mer tro att det hänger på de delade magmusklerna som min kirurg berättade att jag hade. De skulle fixa dem när de gör bukplastiken så ge mig den nu tack!

Med väl "systemet" rensat så kunde jag till och med öka takten sista biten och trillade in efter 8.3 kilometer med en snitt tid på 6.05/km inklusive toabesök då de ej fanns tid att stoppa GPS:n. Så är riktigt nöjd med passet i sin helhet men har en del "skit" problem att lösa.

Annars fungerar livet ganska bra just nu. Jag trivs i mitt nya arbetslag på jobbet, jag ligger på en vikt som är godkänd för bukplastiken och jag känner att träningen ger resultat. Så frågan är... Vad ska gå åt helvete härnäst? Nej då nu ska vi inte vara sådana.

På återseende.

4 kommentarer:

  1. Min hund brukar också skita efter hon sprungit, tror det är helt normalt för magmuskelantursen ska inte påverka på det sättet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn: Bålstabilitet är det viktigaste du har i löpning, speciellt i de fall där du har varit väldigt stor och sedan gått ned så har tarmarna utrymme att röra sig, vilket innebär att ju mer studsliknande rörelse du gör, desto mer rör sig dina tarmar och har man som mig, delade magmuskler, tänk dig att sexpacket är delat i två lodrätta trepack så sitter ej magen ihop och mina tarmar rör sig fritt. Vilket innebär att VARJE gång jag springer lite över min vanliga förmåga så kraschar min mage. Det är inte normalt och att jämföra det med en hunds anatomi...Ja vi härstammar ju inte från vargen direkt

      Radera
    2. Att jämföra en människa och en hund var nog det mest ologiska jag hört. För din hunds problem kan jag rekommendera Bozita Robur Hundfoder, innehåller SPC som stabiliserar vätskebalansen och brukar då lugna ner stressmagar. Varken människa eller hund ska ha rännskita när den springer.

      Radera
  2. En hund skiter väl oftast när man rastar dem, det är som poängen oftast, om de gör det när man springer eller går, kan väl ändå inte jämföras med att tarmpaketet kastas omkring som bollarna i Keno-tombolan, för att sen bli åksjuk och därefter nödevakuera?? ;)

    SvaraRadera