18 april 2013

Dubbelpass, en grym torsdag!

Åh vilken härlig träningsdag det här blev! Så skönt när allt faktiskt klaffar.

Det var då nära att jag redan när jobbet slutade ändrade mina planer om löpningen då regnet vräkte ned ute.
Efter att ha velat fram och tillbaka så insåg jag att de kan lika gärna ösregna den 12 maj på halvmaran så varför ska jag skippa ett pass för de nu?

Lyckligtvis så hade de mesta lättat upp när de väl var dags att springa och tur var väll de för annars hade de blivit riktigt risigt. Jag sprang med mammas löpgrupp och vi hade backlöpning på dagens schema.

Tjugo minuter uppvärmning sedan sju stycken två minuters svängar uppför en grusbacke innan vi avslutade med benböj, utfallssteg och 20 minuters nedvarvning.

Efter ganska precis 55 minuter så var jag tillbaka på Brux parkering där jag laddade om med en gainomax (nästa gång tror jag att jag kör en nutrilettshake för mådde sjukt dåligt på den här) och mamma skjutsade ned mig på Friskis & Svettis.

Väl på gymmet så fick jag till ett 50 minuters styrkepass där jag körde igenom rygg, mage och axlar. Jag är fortfarande grymt försiktig när jag kör marklyft där jag bara ökat 10 kg på 6 månader för att jag inte vill skada ryggen igen. Så hellre ser jag ut som en mes och lyfter 60 kg med bra teknik än att spela allan och slita sönder ryggen.

Övriga övningar kändes riktigt bra och det märks att jag kommit igång igen.

Nu sitter jag i omklädningsrummet och ska slänga in mig i bastun innan de bär av hemåt.

Här kommer två bilder från idag, mest nöjd med löparbilden då jag verkligen prickade in att hålla blicken högt i backen!









På återseende!


- from my awesome iPhone!

Location:Sjögatan,Örnsköldsvik,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar