21 april 2013

En ledig helg, tak och löpning.

Helgen har nu nått sitt slut och den blev precis som jag hoppades på. I fredags så var jag hos en kollega som hade fest, körde nyktert då jag inte vill förstöra träningen som jag hade planerad men hade verkligen jättetrevligt ändå. Allsång, bra musik och ett skönt gäng är allt man behöver för att sätta nivån på en bra kväll.

Lördagen ägnades åt att vila upp sig och att låta kroppen läka efter en ganska intensiv träningsvecka. Tv-spel, polare och en god hemgjord middag blev en perfekt återhämtningsdag. Blev lite väl långtråkigt framåt kvällen då jag kände att kvällen gick segare än vanligt men så kan det vara ibland.

Idag har jag istället haft en riktigt fartfylld dag, klockan 10,00 imorse så hämtade morfar upp mig och jag följde med honom ut till mormor och morfars hus där förmiddagen ägnades åt att plocka ned allt taktegel från  deras altan. Det blev ca 2,5 timmes långt styrkepass, efteråt så blev jag belönad med mormors hemgjorda köttbullar och det var de godaste jag ätit på hela veckan! Fick dessutom med mig resterna hem så nu har jag bra med lunch tills imorgon på jobbet. 

Senare på eftermiddagen så var det dags för löpgruppen och distanspass. Det blev en joggingtur till löpgruppen, sen en timmes löpning och löpstyrka där innan jag sprang hem igen, totalt så fick jag ihop 15 kilometer och det var precis den sortens pass som jag behövde, det är långpassen som bygger inför de långa loppen och de är också de som jag har svårast att få till på egen hand. 

Nu ligger jag i soffan med laptopen i knäet och Chuck på TVn, en perfekt avslutning på en härlig helg, imorgon är det gym innan jobbet som gäller.  

På återseende!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar