15 april 2013

Skidor, muffins och styrketräning

Oj vad tyst det har varit här på bloggen, måste verkligen skärpa till mig.

Igår så åkte jag till Rutberget med mamma för säsongens sista tur på längdskidorna. Det blev en tur på ganska precis tre timmar och jag kan direkt säga att skidteknik är en färskvara. Jag har inte åkt längd sen Öppet spår och det tog säkert en timme innan jag hittat åt lite teknik i alla fall.




Tre timmar och en av mormors blåbärsmuffins senare så var vi klar och de var en trött Ante som gav sig hem till mor för middag.

Efter ha ätit en god middag och stulit med mig åtta matlådor hem så blev kvällen spenderad i soffan.

Idag så har jag jobbat till 16, efter de så for jag direkt till gymmet för att köra ett pass. Tanken var att köra Rygg&axlat samt ta mig en sväng på löpbandet.

Efter att ha kört 60 minuter styrka där kroppen svarade riktigt bra så väntade jag 20 minuter på att få tag i ett ledigt löpband innan jag gav upp. Istället blev de 3*20 utfall, 3*20 benböj och 3*20 tåhävningar.

Nu blir de hem och göra lite jobbläxa.

På återseende!

- from my awesome iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar