24 maj 2013

Cykling, jobb och lite bloggande

Bloggen lever fortfarande även om den på senare tid har varit väldigt aktiv. Anledningen till detta stavas
V ä t t e r n r u n d a n! Träning kombinerat med massa jobb gör att jag mest bara slöar när jag kommer hem på kvällarna, har inte haft någon ork eller energi till att blogga.

Träningen går grymt just nu, jag följer det schema som Andreas Domeij gjort till mig och när det finns tillfällen så är han även med mig ute längst vägarna och tränar, verkligen guld värt. Idag så stod det växel-intervaller på schemat och på drygt 90 minuter så hann jag och Andreas avverka 45 kilometer uppdelat i fyra stycken 15 minuters intervaller samt vila där i mellan. Efter första kvarten så kändes det som om jag aldrig skulle klara mig i mål, att jag hade gått ut på tok för hårt, det var då jag märkte hur värdefullt det är med träningssällskap, speciellt med någon som peppar och skriker. Med Andreas hjälp så kunde jag ta mig i mål och avsluta passet med äran i behåll.

Jag har även provat på att cykla i klunga, igår så tränade jag med CK-Örnen, något jag ska försöka göra fler gånger innan loppet. Det går inte att jämföra cykling själv och cykling i klunga, du sparar direkt 30-35% energi bara att slippa vinddraget och att få turas om att dra. Vi var ute i två timmar igår och hann precis passera 54 kilometer på den tiden. Oerhört lärorikt att få lära sig om alla tecken och trix som finns i klungkörning. Finns fortfarande mycket att göra. 

Nu har jag vilodag imorgon för att låta kroppen återhämta sig, på söndag så har jag en tur inplanerad innan jobbet. Blir intressant och se hur många motionärer som man stöter på klockan 06.30 en söndag morgon, men det är ser vi då.

Bjuder på en bild hur jag ser ut när jag är ute och cyklar,, underkläderna på tork är en bonus. 
 

1 kommentar:

  1. Åhhhhh, jag körde med klunga för första gången i mitt liv i helgen. Puh, så mkt olika tecken :0) kanske tur att jag aka köra ensam runt sjön... ;0)

    SvaraRadera