30 augusti 2013

Comeback i bloggandet och en ny tävling

Nej, jag är inte död. Även om man lätt kunnat tro det. Bloggen har inte uppdaterats på nästan tre veckor, det beror mesta dels på att de senaste fem veckorna har vi haft beordrad övertid på jobbet. Det och träningen gör att jag verkligen inte har ork att sätta mig vid datorn och skriva när jag kommer hem på kvällarna. Ursäkterna skulle kunna bli många men nu är jag här och nu skriver jag igen.

Imorgon ska jag delta i en tävling här i Övik. Det är en tolv kilometers terrängbana i Själevad, en ganska tuff sådan och jag tror jag kommer få slita på bra för att ta mig igenom den. Jag ser faktiskt fram emot det hela, det roliga med att springa just terräng är att löpningen blir så varierad och jag är övertygad om att jag kommer få gå de allra brantaste partierna. Målsättningen är att hålla löpningen vid liv så stor del av loppet som möjligt. Samt att sa sig i mål såklart. Efter Höga Kustens mardrömslopp så ser jag inte det längre som en självklarhet. Förhoppningsvis så kommer det inte vara lika olidligt varmt imorgon.

Här nedan så kan ni se en bild på banprofilen. Jag kommer springa de röda och de blå sträckorna.



Förra sommaren så sprang jag och mamma delar av banan så jag vet på ett ungefär vad jag ger mig in på och det är inte direkt normal löpning som ni kan se nedan.




Så imorgon får ni gärna tänka en extra gång på mig kring 11.30 när starten går. Jag vet att jag kommer vara supernervös, precis som inför varje tävling. 

Skönt att vara tillbaka med bloggandet efter en lång tids tystnad, den är viktigare för mig än vad jag ibland kommer ihåg.

Bäst just nu: Att Tobbe klippt mig, gillar verkligen min nya frisyr.
Sämst just nu: Får inte till kosten som jag vill, för mycket småfusk här och där. Skärpning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar