6 augusti 2013

Punktering, cykling och en ny träningskamrat

Vad gott det kan vara med fil och müsli! 

Ikväll efter jobbet så for jag och Viktor ut och cyklade tillsammans, jag har inte cyklat med honom förut så det var kul att hitta sig en ny träningskamrat här i Övik. Jag känner inte så många som cyklar landsväg så allt sällskap är ju välkommet.
Vi körde en runda som jag cyklat flera gånger tidigare där man kör över Gullänget, Själevad och ut mot havet och sedan tillbaka, en tur som tar ungefär två timmar och man får lagom mycket backar. 
Dagens träningspass var att få två timmars cykel i en A1,5 fart (I mitt fall mellan 138-152) och min snittpuls för passet blev 138 så jag har legat lite lågt, dock gick jag bara över 152 vid en enda gång och det var vid en lång och brant uppförsbacke i vändningen i Gullvik, hade omöjligt tagit mig upp (om jag inte promenerat i cykelskorna) om jag försökt ta ned pulsen till något lägre. Så där toppade jag 164 uppför.
Viktor såg grymt proffsig ut på sin Bianchicykel. Stackaren fick slita bra när han drog i motvinden, men så går det när man har bättre kondition än undertecknad. Då får man jobba lite.

Även om träningspasset i sig kändes riktigt bra så blev det ruskigt försenat då jag fick punktering när jag cyklade för att möta Viktor. Första punkteringen sen jag fick min cykel av Crescent och även om jag hade alla verktyg med mig så stod jag som ett frågetecken när jag väl skulle byta däck (det stämmer inte att alla killar kan sånt!). Som tur var så hade jag världens bästa Tomas som kom och hjälpte mig med bytet, något han mirakulöst lyckades med på bara ett par minuter, där har man något att lära sig. 

Inte lika proffsigt såg det ut när jag försökte byta däck, olja över hela mig och ett totalt misslyckande att få av däcket från fälgen. Att Tomas gjorde hela processen på mindre än 3-4 minuter gjorde inte saken mindre skämmig.
Så nu sitter jag nyduschad i soffan och ser på Sons of Anarchy (säsong 2, håller på att se igenom alla säsonger på nytt) samtidigt som jag äter fil & müsli, en perfekt avslutning på en riktigt bra dag.

Hoppas ni alla haft en bra dag, på återseende.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar