5 augusti 2013

Vila, träning och film

Så var måndagen här igen och en ny jobb och träningsvecka är påbörjad. Idag hade jag vilodag efter helgens ganska tuffa pass så efter jobbet blev det bara en promenad hem, middag och tv-spel i soffan. Inte mycket vettigt gjort med andra ord. 
Sitter just nu och ser Kevin James-filmen "Here comes the boom", jag har sett den förut. Den är riktigt bra. Samtidigt som jag tittar så skriver jag här och kikar på veckans träningsschema som Domeij just skickat till mig. Idag så är det som sagt förutom vila men imorgon så är det dags igen. Då har jag två timmars cykling på schemat, det känns skönt att vara tillbaka på hojen igen efter Vätternrundan, det har visat sig vara en träningsform som passar mig riktigt bra. Speciellt nu i början när jag måste träna upp konditionen under lite längre pass som blir för tuffa att springa så är cyklingen en jättebra ersättare.
Senare i veckan har jag både promenader, styrketräning och jogging på schemat. 

Åh vad skönt det är att vara tillbaka i träningen igen. 

Det som gäller nu är att se till att hålla kosten också så kommer jag snart vara tillbaka på banan. De extra kilon som sommaren har givit mig, de ska bort och jag ska hitta tillbaka till den form jag hade innan sommaren startade, när jag på egen hand tog mig i mål på maran under 2 timmar, utan magkrångel!

Livet börjar äntligen hamna på plats igen, jag tror faktiskt att jag kan fixa det här. Jag måste bara ge det tid. Det tog mig 2,5 år att ta mig dit jag är idag, jag får inte tro att jag fixar de sista steget ned till 70 kilosklassen på ett par veckor.

Jag ska se till att höja frekvensen på bloggandet också, för sanningen är den att ju mer jag berättar om min resa här och ju mer jag lovar mig själv att göra genom att skriva det här, desto mer vill jag bevisa för mig och alla andra att jag faktiskt kan klara det. 

En dag i taget, imorgon så gör vi det bästa av just morgondagen. 
På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar