28 november 2013

Maila/kommentera bäst ni vill men våga stå för det!

Nu får det vara nog.
På riktigt vara nog.

Jag skulle kunna ägna hela det här inlägget till att berätta om hur dålig jag är, hur mycket jag har missköt min kost och hur jag är påväg att helt förlora greppet om den möjlighet som operationen givit mig.

Men det tänker jag inte göra. För det vet ni redan. På både Facebook och i mail har jag fått höra om mitt slarv. Jag vet inte om de är från människor som faktiskt bryr sig om mig eller från människor som bara tycker om att höra om mitt misslyckande.

För ganska precis tre år sedan så påbörjade jag mitt flytande (nutrilett) inför operationen. Startvikten var 152.7 kg och jag väger idag 86.0 kg. Enligt läkarna och BMI-tabeller är jag fortfarande gravt överviktig. För att nå BMI 25.0 och få (godkänt) av läkarna så behöver jag tappa ytterligare 12 kg i vikt. Min lägsta vikt den operationen har varit 78.6 kg och inte de var heller tillräckligt.

Nu är jag less på att få höra om hur jag misslyckats eller titta mig själv i spegeln och fortfarande se den överviktiga killen.
Folk älskar att se mig misslyckas och min familj älskar att se mig lyckas.

Jag vet det här inlägget är så luddigt skrivet men de sista mailet jag fick skickade mig över gränsen för vad mitt tålamod tar. Speciellt när man är anonym.

Det är mitt val att vara öppen med min operation, det är mitt val att låta alla säga sitt. Så nu säger jag också mitt. Jag tänker fixa det här och nästa jävel som tvivlar kan fara åt helvete.

Hörs om 12 kg.

8 kommentarer:

  1. Du är grym, tro inget annat!

    SvaraRadera
  2. Någon som inte törs säga vem de är borde heller inte komma åt dig. Du har gjort en otrolig resa som ännu pågår. Kämpa på vi är många som håller på dig:)

    SvaraRadera
  3. Många människor fokuserar på andras misslyckanden för att inte tänka/känna sina egna, i mina ögon innebär bara att dom behöver hjälp inte att du ska ta det till dig för mycket. Jag vet att det är svårt att slå ifrån sig kommentarerna som haglar över oss, till slut når dom in och gör ont. Det är svårt att bryta ett beteende och man faller tillbaka men det innebär inte att du är misslyckad alla dagar.. du har gjort ett enormt arbete, spara på dom goda minnena för dom som trackar ner dig tänker inte på allt bra du gjort så sträck ut tungan åt dom och tänk "jag har iaf sprungit NY maran " Lycka till i framtiden

    // Lotta

    SvaraRadera
  4. Det här fixar du!
    Jävlar anamamma och fokus på dig själv, planera dagens mat och distrahera dig så att du inte slentrianäter, heja heja!

    SvaraRadera
  5. Jag har följt din blogg länge och tro mig när jag säger att både jag och min fru och några vänner är sjukt imponerade och glada för din skull. (ingen av oss känner dig) Och du har absolut inte misslyckats, du har kommit så jäkla långt med ditt nya liv,jag tycker du ska vara stolt över det . slut

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas att de flesta med mig som följer dig gör det för att vi är imponerade av det du har åstadkommit! Att hamna i diket då och då är mänskligt och det gör de flesta, att stå för det däremot det är starkt! Kämpa på, du är snart framme vid ditt mål

    SvaraRadera
  7. Du har åstadkommit mer än vad många andra någonsin gjort och kommer att göra, och ingen av oss är perfekt, alla har vi våra demoner som vi kämpar med osh frestelser som vi försöker stå emot.
    Att du orkat motivera dig själv och gett dig den på att du ska klara det här, bara det ska du ha en eloge för.
    Du har satt upp mål och du har klarat dem, och du kommer klara det här också. Jag lovar att du är riktigt tjurskallig för att göra det! :-)

    /Maria H-sand

    SvaraRadera
  8. är här för att vittna om vad den här stora stavningen har gjort för mig. Jag tror aldrig på pole gjutning, tills när jag blev frestad att prova det. Jag och min man har haft många problem att bo tillsammans, han kommer inte alltid göra mig lycklig för att han har blivit kär i en annan dam utanför vårt äktenskap. Jag försökte mitt bästa för att se till att min man lämnar den här kvinnan, men ju mer jag pratar med honom Ju mer han gör mig ledsen, så min äktenskap föll i skilsmässa för att han ger mig mer uppmärksamhet. Så med all denna smärta och ångest bestämde jag mig för att kontakta denna stavningskastare för att se om saker kan träna mellan mig och min man igen. denna spell DR PEACE berättade för mig att min man verkligen är i ett stort pass, att han har varit en charmig magi, så han berättade för mig att han skulle göra allt som vanligt igen. han fortsatte och kastade stavningen för mig efter 3 dagar stavning min man stavade helt förändrats han kom be om ursäkt för att säga hur han behandlade mig att han inte själv, jag tackar verkligen DR PEACE för att få min man tillbaka till mig jag vill ha dig alla att kontakta honom för dem som har några problem i samband med äktenskaps- och förhållandeproblemen, kommer han att lösa det för dig. Dess e-postadress är här: doctorpeacetemple@gmail.com
    och hans WhatsApp: +2348059073851

    1) Om du vill ha din ex tillbaka.
    (2) kärleksspel
    (3) Du vill bli befordrad på kontoret.
    (4) Du vill att kvinnor / män ska springa efter dig.
    (5) Om du vill ha ett barn.
    (6) Du vill vara rik eller vinna en lotteri.
    (7) Du vill knyta din make för att vara din för evigt.
    (8) Om du behöver ekonomiskt stöd.
    (9) Om du inte kan träffa din partner.
    (10) om du vill stoppa din skilsmässa.
    (11) om du vill skilja dig från din make.
    (12) om du vill ha dina förfrågningar.
    (13) Graviditet stavar att tänka på barnet
    (14) Garanti Du vinner störande rättsfall och skilsmässa oavsett scenen
    (15) Avbryt ditt äktenskap eller förhållande från att bryta isär.
    igen e-postadressen är doctorpeacetemple@gmail.com. kontakta honom omgående
    WhatsApp: +2348059073851

    Vad du än vill, kommer du att få det från Dr. PEACE Kontakta bara honom och förklara ditt problem för honom och bli löst.

    SvaraRadera