8 november 2013

Resan till USA - Del 6

Efter två dagar i solen så är benen nästan helt återhämtade efter maran men fotskrället gör fortfarande ont, det tar på att springa så långt med så mycket att bära på. Det finns ju en anledning att löpare oftast väger under 70 kilo. Men det är ju dock något jag inte eftersträva, inte fullt så lite. 

Första riktiga dagen här i Miami spenderade vi liggandes på stranden. På eftermiddagen så tog jag mig sedan en promenad genom Miami in på Miami Inc och bokade en tid så på söndag ska jag tatuera mig. Motivet är hemligt än så länge men det är något som betyder mycket för mig. Så det längtar jag lite till. Jag kunde ha fått tatuera mig samma dag men jag ville ha några dagar i solen och kunna bada lite först.

Idag så åkte vi ut till Everglades och var på alligatorsafari, det var riktigt häftigt att åka i en "airboat" och se allt som lever i de vilda. Innan vi åkte ut så var vi först och såg en ormshow och alligatorbrottning. Dessutom fick jag hålla i en liten babyalligator själv, inte så supermacho som att brottas med en vuxen best men roligt ändå.

Nu är jag tillbaka på hotellet för några timmars vila innan vi går ut och äter en god middag. Ikväll är det min tur att välja restaurang så vi får se vad jag hittar för bra. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar