5 november 2013

Resan till USA - Del 5

Det finns träningsvärk, det finns smärta sen finns det de jag har nu. Med risk för att verka gnällig så har jag ont nästan överallt från bröstkorgen och nedåt. Ryggmusklerna känns som två köttfärsklumpar som ska hålla upp kroppen, höfterna är redo att bytas ut. Lårmusklerna känns som de har blivit sparkade på av en kickboxare, insida knän gör ont, utsida knän ännu ondare. Vaderna är de enda som överlevt hyfsat, ingen större skräll då det är typ den enda muskel jag har på kroppen som faktiskt är lite tränad. Till sist så är fötterna helt slut på. Högerfoten skulle jag kunna reklamera då hela den är trasig, vänsterfoten är lite bättre förutom ledbanden som gör ont så inåt helvete så fort jag går utför en trapp.

Vet ni något mer? Jag älskar det.

Det har nu gått lite mer än ett dygn efter loppet och jag har hunnit med en dag fylld av shopping och turistande i New York. Vi var även på NHL hockey igår. Idag så ska vi åka ned och se Frihetsgudinnan och lite andra turistattraktioner. Det gör bra för mina ben att få gå omkring och turista lite. Så jag inte stelnar ihop totalt.

Shoppade även en hel del kläder igår, på gränsen till att jag egentligen vill kolla bankkontot och se vad de kostade. En del kläder kan jag ha nu och en del kläder är VÄLDIGT snäv i storleken men jag har någon naiv förhoppning om att kunna ha de snart då jag försöker plocka bort ytterligare några kilon. Min vikt var en av de stora anledningarna till att jag inte kunde springa snabbt på loppet och att jag har såhär ont efteråt. Om jag ska fortsätta med löpningen så måste jag skaffa mig en kropp som är anpassad för det också. Målet är att väga kring 75 kg tills vårsäsongen drar igång igen.

Men det är framtiden det, nu ska jag njuta av nuet och insupa New York en sista dag innan vi reser vidare till Miami imorgon för några dagar i solen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar