17 december 2013

Idag har varit en bra dag. Just nu ligger jag nyduschad och trött på soffan och kikar på lite tv-serier innan de börjar närma sig sängdags.

Jag har gjort lite val idag, rensat upp de som stört i min tillvaro. En sak som jag bestämt mig för att ta en paus ifrån (haha, vi får se hur länge de här håller!) är Facebook. Dagligen så sitter jag timvis på Facebook och ofta fastnar jag där istället för att göra vettigare saker.

Så nu har jag gjort som så att istället för att stänga mitt account (vill fortfarande kunna koppla bloggen och instagram dit) så har jag bytt lösenord till något som bara min vän vet. Så utan hans hjälp så kan jag inte logga in där.

Mitt mål är istället att fokusera på de som betyder något. Just nu är det min viktnedgång, jobbet och mina nära. Det kan låta klyschigt men det är i slutändan de som betyder något och jag tänker gå i mål den här gången.

Jag har tio kilo kvar till min målvikt, tre kilo kvar till jag är behörig för min operation. Det är där mitt fokus måste ligga. Utgångar, Facebook eller andra distraktioner får vänta.

Så även om länken nu kommer upp (om allt fungerar som de ska) så kommer jag inte kunna läsa de som skrivs, annat än de som skrivs som kommentarer här inne.

Men nog om de valen nu.

Jag har gjort annat idag också. Till att börja med så har jag gått i mål med kalorierna, vilket är jättebra.



Mer än det så har jag dessutom spenderat 90 minuter på gymmet ikväll där kroppen fick sig en ordentlig genomkörare.

Bröst, armar och för första gången på länge - benen fick jobba på.

Så med konceptet en dag i taget - idag var en bra dag.

På återseende :)

- Posted from my awesome iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar