16 december 2013

Ett snedsteg förstör inte en hel resa.

I helgen så har det verkligen varit upp och ned i mitt liv. I de flesta fall så väljer jag att fokusera på de negativa och borra ned mig i tankar som bara gör att allt känns sämre än vad det egentligen är. Låt oss säga att jag är bra på att förstora problem.

Det tänker jag inte göra den här gången. Istället fokuserar jag på följande: 

- Jag väger nu 84,0 kg. Det är den lägsta vikt jag har vägt utan att använda mig av nutrilett, den här gången har jag gått ned tack vare vanlig mat och träning.

- Jag höll min diet i 15 dagar utan att ta ett enda snedsteg. Nästa mål blir att slå det rekordet. Jag är nu uppe i dag 3. 

- Om bara 3 kg så är jag behörig för min bukplastisk. Om bara 4,1 kg så väger jag under 80,0 kg. Det är en av mina stora drömgränser.

Dessa tre punkter är vad jag tänker ta med mig. Resten kan jag faktiskt inte göra något åt och om jag fokuserar på dem är risken att jag ger upp min satsning bara större. Idag är det en ny vecka och redan igår så såg jag till att fokusera på att göra dagen till en superbra dag. Lägenheten är nystädad (ni som känner mig eller hängt på bloggen ett tag vet att det är mitt bästa knep för att återfå mina rutiner), matlådorna finns i frysen. Nu gäller det att börja om enligt de mönster som har varit vinnande hittills. 

En dag i taget, en måltid i taget. Det är den vägen som ska hjälpa mig att nå 74,0 kg och ett BMI under 25.
Jag gjorde bort mig, men jag tänker inte låta det hindra mig.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Jag har följt dig länge och är fullkomligt blown away av allt du har åstadkommit! Du är en stor inspiration. Lycka till nu med sista biten.

    SvaraRadera
  3. Detta fixar du ! Kämpa på :) kram !

    SvaraRadera