23 januari 2011

Lärt mig två otroligt viktiga saker idag.

Var ju som sagt i Timrå idag och gick publikvärd. Under dagen så lärde jag mig en del saker om min kropp som jag inte hade lagt märke till innan.

Jag är smidig! Eller nu ska vi inte överdriva, jag är minde osmidig än vad jag var innan operationen. Självklart tänker ni! Men så är det inte för mig. Det är min mage de har opererat, inte min hjärna. När jag tänker på mig själv så tänker jag en stor och klumpig person som inte orkar eller klarar av särskilt mycket pga sin storlek. Det stämmer inte. Idag så klättrade jag på räcken, gick i höga trappsteg upp och ned på läktaren samtidigt som det var en massa folk runt om mig. Visst jag tror säkert jag knuffade till någon osv men före operationen hade jag inte ens försökt mig på att tränga mig igenom hela publikhavet för att sedan klättra över två räcken, jag var helt enkelt för stor innan.

Det var en fantastisk känsla att inse att jag kunde de.

En annan sak jag fick känna av var vad som händer när kroppen får slut på energi. Då jag äter så lite så lever min kropp på sparlåga och som idag när det dröjde för länge mellan måltiderna så tog kroppen helt slut på energi. Satt i soffan hemma hos pappa och kände att jag kunde somna på plats. Huvudet kändes som bly och jag var hel borta. Tills jag ätit upp den knäckebröds macka som jag gjort i ordning, då tog de ca 10 min sen kunde jag göra saker igen.

Lärdomen är att ju mindre jag blir desto mindre energi behövs för att göra saker men om jag glömmer fylla på bränsle då och då så finns det ingen energi och då gör jag ingenting alls.


Skrivet från min awesome iPhone! ;-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar