3 januari 2011

Ny lägenhet, Förlängd anställning på jobbet och minus 17 kg, EN BRA DAG!

Ja ni, det är bara att se överskriften ovan så förstår ni min sinnesstämning . Är hemma i övik nu efter haft en snabbvisit nere i Härnösand. Tanken var att jag skulle titta på en lägenhet som jag var sugen på samt lämna in mina läkarintygspapper på jobbet.



Kan inleda med jobbet. När jag hade lämnat in papperna så fick jag höra att från och med 1 februari så kommer jag vara tillsvidare anställd. Helt underbart =) Känner att jag helt plötsligt fick en helt annan ekonomisk trygghet och det här var mitt ANDRA goda besked den dagen, redan innan hade jag varit och tittat på denna:



Jag blev kär i lägenheten på engång, riktigt snygga tapeter, fräscht kök med nya vitvaror för att inte glömma kaklat badrum och parkettgolv i hela lägenheten. Kunde knappt tro mina ögon. Själva visningen tog mindre än 5 minuter och redan i trappen påvägen ned så sa jag till fastighetsägaren att jag ville ha lägenheten. Fick då lämna personnr och andra personuppgifter till honom så skulle han återkomma senare på eftermiddagen. Några timmar senare ringde han, lägenheten var min! Kan lugnt säga att det blev en segerdans där jag stod :D

Nu sitter jag här nere på mitt rum och fantasishoppar möbler och bara drömmer mig bort. Kan det inte bli 1 april snart? Då flyttar jag in. Ska bli riktigt intressant och se hur mycket av mig som flyttar in, det är ju 4 månader dit. Innan dess kan det ha försvunnit en hel del kilon.

Imorgonbitti ska jag ta en morgonvägning för att ge mig själv ett riktigt resultat jämnfört med söndagens eftermiddagsvägning. Hoppas bara att jag inte gått upp sen dess det skulle kännas lite knasigt xD. Men men även om så vore fallet så är det bara att köra vidare.

Ha en bra kväll allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar