5 mars 2011

Svaren på frågorna ni ställde.

Anonym sa...

ja ställer inte denna fråga för att vara jävlig och du får ta bort frågan innan nån ser och svara ''X: Ja'' eller ''X: Nej'' på den men...

när du var som störst, nådde du ner till lilleman eller såg honom eller inte?

bra jobbat iafl!


Anonym sa...




Det var svårt att skicka kommentarer igår kväll. Försöker nu.
Är det många som tycker att du fuskar?
Vad har varit svårast?
Vad är din målvikt
Anna K


Anonym sa...




Har för mig att du skrivit om en kokbok, hittar inte det inlägget. Vart köper jag den


Anonym sa...




Du är modig som lämnar ut dig själv så mycket. Skulle jag aldrig vågat. Har du alltid varit tjock?
Var det någon som reagerade under din uppväxt, skloa, föräldrar, sjukvård?
Anders (som inte är tjock men blev intresserad efter ditt reportage)


SVAR: Jag har alltid haft lätt för att gå upp i vikt, när jag var yngre så höll jag på med olika lagidrotter som bromsade viktuppgången även om jag ökade mina kilon per år. Sedan när jag slutade med innebandyn när jag var 17 så sköt det iväg, sen flyttade jag hemifrån och frångick bra hemlagad mat och bytte den mot pizza och läsk och då sköt allt iväg.
Mina föräldrar har alltid varit uppmärksam på min övervikt och gjort sitt bästa för att hindra den. Men jag själv ville inte se problemet även om jag visste om det när jag var yngre. Fick jag bra mat hemma så åt jag skräpmat på stan osv. Skolan vet jag inte om de har anmält det då det egentligen aldrig blev en farlig övervikt förrän jag gick ur skolan. När jag var yngre så gick jag hos en dietist men jag tyckte inte om henne så jag satte mig på tvären för att fortsätta.


Anonym sa...




Tror du att du klarat att gå ner i vikt utan operation om du fått stöd från din omgivning?
Du är grym,
Carro


SVAR: Jag har alltid haft stöd från min omgivning och jag har haft all hjälp jag behövt om jag tagit imot den. Största anledningen till min operation var min brist på karaktär. Jag kan förmodligen mer om både träning och kost än de flesta jag känner men jag vet inte hur jag ska få det att fungera i praktiken. I och med operationen så fick jag ett tillfälle att helt bryta med gamla matvanor. Idag kan jag inte äta en pizza eller köpa 2 liter cola och hälla mig. I och med att jag fått den spärren har jag kunnat förbättra på min karaktär. När jag märker att jag går ned i vikt blir jag inspererad att fortsätta. Att gå mina promenader och köra träning vid sidan om maten har jag valt själv. För 1 år sedan hade jag aldrig fixat en sån grej.



Tack för era frågor, det är väldigt roligt att se att det är inte bara är personer jag känner som läser bloggen. Jag hoppas jag kan insperera andra.

Jag i USA 2007. Där väger jag ca 95-100kg. Dit skulle det inte vara dumt att komma tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar