8 mars 2011

Bryter nya gränser

Vaknade idag med rejäl träningsvärk i vaderna. Gick 8 km igår, det längsta jag har gått i en sträcka efter operationen. Men skönt var det och jag hade en tjejkompis med mig så det blev rejält med magträning under vägen också då skrattattackerna var många.
Nu ska jag kliva upp, tänkte köra skinkomelett idag till lunch sen har jag en god köttgryta som jag gjorde igår till middag. Matlagningen faller sig mer och mer naturligt nu efter operationen då jag gärna vill veta vad som är i maten för att vara skonsam för magen. Det som jag måste ta mig ur nu är "comfortzonen" där jag bara lagar mat jag har gjort förut. Skulle vilja pröva lite nya maträtter men jag är så rädd att misslyckas.
Bara 22 dagar kvar tills jag flyttar in i min lägenhet, känns hur bra som helst.
Men som jag har sagt innan så har jag en helvetesmånad på jobbet fram tills dess. Jag är inte ledig mer än en dag i sträck förrän den 25:e. Så jag kommer nog känna mig lite slut i huvudet efter ett tag.
Tur är ju att jag trivs på jobbet iaf.  =)

Näe, nu är det raka vägen in i duschen för att sedan laga lite lunch åt min gäst från Slovenien.

Hörs hårdrock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar