13 april 2011

Svar på fråga om mellanmål

Angående mitt inlägg igår där jag skrev om att jag var ute och gjorde ärenden hela dagen så fick jag en fråga:

"Är nyfiken på hur du fixar med maten när du åker runt och är ledig. Tar du med dig för mellanmål eller hoppar du över? Skriv gärna om hur du planerar din mat och vad du mår bra-dåligt av."

När jag är ute och gör saker en hel dag så försöker jag planera in så att jag äter de sista jag gör innan jag far och de första jag gör när jag kommer hem. Lunch och middagstiderna måste jag hålla ganska hårt på så det inte blir för långt mellan dem då det märks på både humör och ork direkt. Mellanmål därimellan får vara lite mer rörligt. Självklart brukar jag försöka få i mig något, oftast en frukt eller en hårdbrödsmörgås. Men de äter jag oftast inte på en utsatt tid utan snarare när jag känner att kroppen behöver en påfyllning.
Enklast är ju att bara lägga ned en banan eller en fruktsmoothie i väskan när man drar ut så är man säkrad. Dock har jag märkt att de bara är vissa märken av färdiga fruktsmoothies som jag kan dricka utan att få dumping även om den säger 100% frukt på utsidan. Konstigt men sant.

Så gör jag iaf med mina mellanmål och de funkar okey för mig. :-)

Hörs hårdrock!



Skrivet från min awesome iPhone! ;-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar