13 april 2011

Fy fan alltså!

Jag satt och tittade på Biggest loser nu på morgonen och insåg att de jag gör är ju ingenting. Här sitter jag och är stolt över att jag har träningsvärk över igår när jag har gott om tid på mig att göra något idag också.
Så sagt och gjort, när programmet var slut så drog jag på mig mjukisbyxor, vindjacka och ett par bra skor. 35 min promenad blev det i rasktakt, jag var riktigt andfådd när jag kom tillbaka. Nu känns det lite bättre iaf. Nu ska jag sitta här och eftersvettas ett tag innan de blir andra duschen för idag och lunch innan jag ska gå till jobbet.




3 kommentarer:

  1. Det är intressant hur alla program med mer eller mindre misslyckade människor, eller snarare människor som misslyckats i något avseende, får en att ta tag i saker.
    Efter att ha hjärntvättat mig med lyxfällan började jag med kassabok...
    Överhuvudtaget är det rätt facinerande med att program där stackars människor får experthjälp lockar folk. Jag tror en del i det hela är för att man själv känner sig lite bättre....

    SvaraRadera
  2. Eller sämre.. de som är med i programmen tar ju verkligen tag i sina problem. Att de dessutom är helt öppna med dem gör ju att alla vi som sitter i soffan och borde massa saker ska skämmas. Bra initiativ att sporras till promenad. Nu sporrades jag till att ännu en gång sluta snusa..
    Per

    SvaraRadera
  3. @Rivka: För min del handlar det om att kan andra så kan jag. Om en person kan stå framför kameran och köra stenhård crosstrainer i 2 timmar så kan jag utan problem ta en promenad på 30 minuter. På så vis är det fantastisk motivation även om jag inte rekommenderar att man ska vara lika drastisk som i serien där man ständigt övervakas av läkare.

    SvaraRadera