13 oktober 2011

Tis & Ons i Portugal

Nu har jag varit här i tre heldagar och en eftermiddag. Här kommer en liten kort update vad jag har gjort sen jag bloggade senast.

Tisdag:
Istället för den vanliga löpningen på morgonjoggen så prövade jag stavgång för första gången. Det är mycket svårare och tuffare än vad det ser ut kan jag meddela. Hade träningsvärk i armarna senare.
Föredrar löpning faktiskt.
Om jag tyckte att stavgången var jobbig så var det ingenting jämfört med boxpasset senare på dagen. Boxningen leds av en Louisa som är en kvinna närmare 50 som har 6 barn. Louisa har också svart bälte i karate, tredje dan. She know her shit....
Men förbannat kul var det.
Tisdagen avslutades sedan med löpning. Det var ett till nybörjarpass. Sträckan var 3,4 km och avverkades i intervaller där du skulle träna din fart-teknik.Upplägget var att springa 1 min och sedan gå 1 min och så jobbade vi oss runt slingan. Inte så jobbigt fysiskt men oerhört lärorikt.

Sen blev det ett skoköp så nu har jag ett par riktigt fina New Balance skor. Det går alltså inte längre att skylla på utrustningen ;).

Onsdag:

Morgonjoggen inleddes med att jag prövade de nya skorna. Jag gick ut lite väl hårt och kroppen som börjar bli sliten tröttnade ganska snart. Efter att ha sprungit i ca 13-14 min så börjar jag gå och går i ett par minuter innan Mikki och Camilla (Två andra deltagare) hinner upp mig och uppmanar mig att hänga på i deras tempo. Allt blir lättare med sällskap och jag följde med dem fram till vändningen. Därefter fortsätter tjejerna på en egen planerad runda och jag vänder tillbaka att springa mot starten. Just som jag är på gång att börja gå igen så plockar Martina Haag och hennes väninna upp mig och med deras hjälp så springer jag faktiskt hela vägen tillbaka till hotellet. STOLT SOM EN TUPP!

Sen blev det ett simpass innan lunch. Det var ett teknikpass som inte var så fysiskt ansträngande men lärorikt som attan då jag fick många tips på min crawlteknik. Jag måste träna på min "catch up" då jag stressar igenom armtagen så tappar jag massa energi som jag kan använda senare. När jag prövade "rätt metod" så kände jag direkt en stor skillnad.

Därefter var det dags för att gå på Louisas Workshop i Självförsvar.
Intressant är ordet då det var 99% tjejer på föreläsningen och de kändes som att alla killar i hela världen skulle bedömas som gärningsmän.
Men jag lärde mig en massa nyttigt så nu kan ni ge upp alla tankar på att våldta mig iaf. Jag kan ALLT!

Sen blev det sista passet på dagen som var en kvällsjogg.
Två km löpning till en skog där vi körde intervaller i 1 km innan jag joggade halvvägs tillbaka innan jag var tvungen att börja gå. 4km löpning och 1 km promenad är ändå inte fy skam under ett träningspass då det är det tredje fördagen.

Kvällen avslutades med en föreläsning av Martin Lidberg där han berättade om sin väg från att börja brottas som sjuåring till att vinna VM-guld. Det var riktigt inspirerade och jag fick flera tips jag ska ta med mig. Sen fick vi även höra en del skvaller om bakom kuliserna i lets dance och sånt är ju alltid kul ^^

Här är från Fysikpasset i måndags. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar