27 november 2011

Jag har gått ned 60 kilo!

Bloggen har legat i vila i en vecka, inte för att jag legat på latsidan utan för att skrivlusten inte har funnits där. Dumt egentligen då jag vet att jag presterar mycket bättre när jag får berätta det för er efteråt.

Men det är inte där fokuset på det här inlägget ska ligga, det ska ligga på att jag idag klarade ett av mina stora delmål. 
Den 1 december 2010 började jag med nutrilett-dieten som jag sedan fortsatte med fram till operationen den 20 december.

På så sätt kan man säga att jag startade min resa den 1 december. Nu idag den 27 november 2011, nästan precis ett år efter operationen så har jag gått ned 60(!) kilo. Min vikt ligger idag på 92,7 kilo och jag mår bättre än någonsin. 

För ett år sedan så var jag på Rumble of the kings i Stockholm med min halvbror. Det här innebär en hel dag med promenader i Stockholm gällande allt från shopping till att gå hem från krogen/pendeln på natten. Det är inte en underdrift att säga att min kropp var helt slut efter den dagen och att det kändes i flera dagar att man varit "aktiv".

Nu idag exakt ett år senare har jag just kommit hem efter att i snöslasket sprungit 1 mil. Det var inte en snabbt sprungen mil, det ska man absolut inte säga men jag har fortfarande sprungit 1 mil.
Det är de längsta jag någonsin sprungit.

Med andra ord, livet är underbart!

Just hemkommen efter löpturen, slut som få :P

3 kommentarer:

  1. du orkar jue iallafall springa den milen den skulle inte jag ens orka gå// Pipen

    SvaraRadera
  2. Respekt till oss som var ute i ovädret. Vi var skeeta duktiga. Att du åkte hem i Lindas tröja är egentligen obegripligt, fatta hur den sett ut på dig för ett år sen :-DD/Mamma

    SvaraRadera