2 december 2011

Göteborg, New York och fortsatt träning.

Ligger på hotellrummet i Göteborg. Benen känns tunga efter morgonens träningspass. Blev 3 km på löpbandet och 2 km på hotellets crosstrainer.

Jag och familjen flög ned till Göteborg igår och kommer stanna tills på söndag för fyra dagar med shopping, julmat, utgång och bara allmänt mys. Trots detta var inte det de roligaste som hände igår...

New York City Marathon 2013 är nu inbokat!
Drömmen om att springa just NY Marathon började krypa på redan när jag var nere i Portugal nu i höst och kände hur skönt de var att springa i grupp, att sträva efter ett mål.
Nu har jag 2 år på mig att träna inför mitt livs lopp. Det här är inte bara en jätteupplevelse utan dessutom en perfekt morot för mig att hålla igång träningen.

Jag är så glad!
Förbokningsbiljetten :)

4 kommentarer:

  1. Gud va impad jag blir. Mina små mål som att "Börja" springa när jag nått under 80 kg känns lite fjuttigt motför ditt mål. Men som sagt, ett mål är ju ett mål. Imorgon skall jag uppfylla ett nytt "litet" mål och det är att Bungy Pumpa 1,3 mil så vem vet, kanske jag gör en Mara med stavar nån gång i framtden :-)
    Håll i och lycka till på vägen..

    SvaraRadera
  2. Fan vad bäst du är!
    Jag själv ska springa tjejmilen i New York 2013 har jag bestämt, och det klassiska Göteborgsvarvet.
    Härligt!!

    SvaraRadera
  3. Fyfan vad häftigt !! :-)
    Jag opas nu på måndag och har bokat in Midnattsloppet i Sthlm i Aug 2012 :-)

    Kör hårt !!!

    // B

    SvaraRadera