25 april 2012

Mitt Portugal del 6

Idag har varit en lugn dag träningsmässigt. Jag har passat på att njuta av min vistelse här i solen. Började morgonen med att knata de 8 km som är till den spanska gränsen. Den kortaste vägen är 3,5 km men vem vill vara sån?

Väl i Spanien så har jag låtit dagen flyta på. Tittat i småbutiker, ätit gott och bara mått i solen.
Efter ett par timmar där såg vi färjan över det lilla vattenstråk som skiljer länderna åt innan jag knatade den 7 km långa sträckan hem. Varför det finns femtielva olika stigar och alla olika långa för samma destination får ni fråga någon annan än mig om, kul var det att se något nytt iaf.

Nu på kvällen så har vi haft middag med Springtime. Hur trevligt som helst att komma ifrån träningstänket ett litet tag och bara samlas under andra former. Det enda trixiga är att känna igen alla damerna då de inte längre är klädda i träningskläder med en lätt rödaktig ton i ansiktet. Nu har de ju smink och klänning, vem hänger med i den förvandlingen egentligen?

Kort sagt har dagen varit bra med en liten del träningpass och en störredel njuta av semestern.

Nu blir det till att sova för imorgonbitti är det morgonjogg och en ny dag med nya förutsättningar :)

Bjuder på lite bilder från dagen.

Gänget som gav sig av till Spanien

Härlig 8 km slinga efter sandstranden. #Harmoni

Lunchfiket

De är tur att man har härligt sällskap :)

Tre olika sorters kött. Inte helt fel. Åt typ 1/4 del av tallriken. Ögonen ville äta allt!

Sällskapet

Sockerbomben till efterrätt. Petade bort grädden, åt en del av glassen sen började alla varningstecken på dumping så jag skippade resten :)


Natti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar