25 april 2012

Mitt Portugal del 7

Vaknade imorse tröttar än vanligt, troligtvis pga av att jag var uppe och bloggade till sent igår. Vi tar och skyller på bloggen. Men solen var påväg upp och det hade pratats om att det var sista dagen vi kunde hålla till på stranden pga av tidvattnet så det fanns inga alternativen. Upp ur sängen slöfock.

Istället för den vanliga morgonjoggen så körde jag stavgång. Blev lite frälst igår när vi gick till Spanien, speciellt när jag kände träningsvärken i både armar och rygg efter en hel dag med stavarna.
Efter 40 minuter så var vi tillbaka på hotellet och en snabb dusch senare så blev de att hugga in på frukostbuffén.
Middagsbuffén lämnar faktiskt en hel del att önska här nere men det väger istället frukostbuffén upp. Hur mycket godsaker som helst så du kan starta dagen helt efter dina egna villkor.

När frukosten var uppäten och kroppen laddad så var det dags för dagens andra pass. Det blev en lektion i simteknik. Det var inte det jobbigaste passet men grymt givande inför Vansbrosimmet som närmar sig med stormsteg.

Efter lite shopping på stan och en god lunch så var det dags för Cirkelgym. 20 stationer idag med 45 sekunder på varje. Två varv. Totalt död Ante.

Enda maskinen jag kände mig någolunda duktig på.

Helt död kille efteråt
 Med endast 30 minuters vila så körde jag vidare med det fjärde och sista passet för dagen. Uppvärmningspromenad på fyra kilometer innan vi sprang 2 kilometer på tid. Jag hade inför loppet satt en ganska försiktig måltid på att komma i mål på under 15 minuter. Då mamma såg på mig att jag var nervös inför loppet och inte riktigt trodde på mig själv så ställde hon upp och sprang bredvid mig. Så med hennes hjälp så lyckades jag springa i mål på (för mig) otroliga 10m22s. Sjukt nöjd över min tid då det var långt över förväntan.
Överlycklig kille just efter målgången. (Såg stjärnor vid fototillfället) 

Med den känlan i kroppen så laddar jag nu inför morgondagens Bergspass på 10 kilometer.


Missade att ladda upp en bild från fightingpasset tidigare i veckan också.
Jag och Jörgen Kruth.

Natti natt, ses imorgon när jag kommit i mål efter Bergspasset.

1 kommentar:

  1. Stongt jobbat Ante och grattis till en jättebra tid.

    Kram

    // Anna

    SvaraRadera