17 maj 2012

Idag gick de inte så bra men det kan det inte alltid gå heller

Varje pass kan inte alltid vara de bästa någonsin. Idag så var det backträning med löpgruppen och redan när passet började så tyckte jag att jag var den fetaste, klumpigaste mest otränade varelsen på hela jorden.
Jag hade varken orken eller inställningen för att göra ett bra pass idag. 
Allt var verkligen skit.
Såna här pass kommer att komma, det vet jag. Det är i såna här pass som utmaningen kommer. När det tränas pannben. Idag så vek jag ned mig. Jag tog inte ut mig fullständigt utan fegade ur och blev trött. 

Det jag får ta med mig från passet är istället vad jag var missnöjd över.
Jag var missnöjd över att jag inte orkade ligga i framkant bland de som sprang i gruppen. 
Jag var missnöjd över att mitt femte pass på lika många dagar kändes tungt.
Jag var missnöjd över att jag inte sprängde en ny gräns idag igen. 

Hur dum är jag?

Jag om någon borde veta att saker och ting inte bara händer över en natt.Att jag måste låta kroppen få återhämta sig och jobba i sin takt.

Imorgon så har jag ännu ett styrkepass inplanerat sen så blir det en heldags vila på lördag innan veckan avslutas med ett lugnt distanspass där tanken bara är att benen ska få röra på sig. 

Tack för pratstunden. 
Nu känns livet bättre igen.

2 kommentarer:

  1. Starkt ge sig ut i snålregnet. Själv stannade jag hemma i köksvärmen och kokade en Vichy Soisse samt en Kikärtsgryta.

    SvaraRadera
  2. Starkt ge sig ut i snålregnet. Själv stannade jag hemma i köksvärmen och kokade en Vichy Soisse samt en Kikärtsgryta.

    SvaraRadera