13 maj 2012

Stolt!

6,92 km senare så dimpar jag ner hemma i lägenheten.
Skönt var det att få röra på sig.
Blir mer och mer imponerad av mig själv för varje gång jag är ute med löpgruppen om hur bra det känns. Jag vet att jag inte är den snabbaste eller springer längst men jag är stolt över mig själv.

Idag har jag sprungit nästan 7 km. Gjort utfall och upphopp och ändå ligger jag inte i andnöd eller drog ned tempot i gruppen. Om man ser till den resa jag har gjort där jag en gång var killen som tog bilen de 400 metrarna till skolan och middagen bestod av en familjepizza + 2 liter cola så har jag gjort ett jätte kliv.

Jag kanske är osvensk i mitt tänk men jag är fan i mig stolt över mig. Jag vet att jag pratar om min viktnedgång ofta och att det ofta kan bli lite skrytigt men jag behöver det. Jag behöver påminna mig själv om vart jag har varit så att jag aldrig styr åt det hållet igen.

Jag tänker fortsätta med mitt bekräftelsebehov. Jag kommer fortsätta blogga både för min skull samt även för andra som är i samma sits som mig. Jag är jätteglad att jag fått den respons som jag fått via bloggen där flera har tagit kontakt med mig för att fråga saker.

Nu sitter jag hemma med min sallad i knäet tittandes på How I met your mother och kan inte sluta le.

Nytt liv, nygammal stad, ny lägenhet och vänner runt omkring mig.

Livet är ganska bra just nu.

Total viktnedgång 63,5 kg



2 kommentarer:

  1. Det är roligt och peppande att följa din resa! Jag känner mig lite bättre till mods när jag ser att det går. För mig går det sakta men säker nedåt och det är huvudsaken. Önskar att jag kommer kunna träna om några kg till
    AnnaK

    SvaraRadera
  2. Du är galet duktig och självklart ska du fortsätta peppa dig själv och "skryta" över din resa! Hoppas vi ses i Portugal nästa vår igen!! :-)

    SvaraRadera