25 oktober 2012

Äntligen minus 70 kilo! Bllder och sammanfattning

Idag så sprängde jag äntligen gränsen, jag var så orolig att jag inte skulle få hinna se den passera innan nutrilettkuren tar slut imorgon men idag så gick de.

97 veckor efter operationen så har jag äntligen passerat en total viktnedgång på -70,1 kg eller 0.72 kg/veckan.
Under den här tiden så har jag hunnit med:

Tre Portugalresor
Ett Lidingölopp
Ett Vansbrosim
Ett Höga Kusten Halvmarathon
En kompett Övikshalvklassiker
Ett Karlstad Stadslopp
Firat att jag var under 100 kg genom att hoppa fallskärm.
En Spring en mil, vinn en bil-lopp

För att inte glömma i början av allt. x-antal 400 meters promenader runt kvarteret för att lära kroppen att röra på sig.

Ett stort tack till främst Mamma som har hjälpt och stöttat mig ute i träningspåret, både när jag tagit mig vatten överhuvudet och när jag brutit nya gränser. Även ett tack till resten av min familj som stöttat mig genom hela vägen.
Jag är inte i mål ännu, jag har fortfarande nått kg att bli kvar med men när jag avslutar nutrilettkuren imorgon (för nu är det definitivt) så kommer jag att kunna återgå till riktig träning igen och jobba mot både snabbare miltider och en stark och smidig kropp. Målet och drömmen härnäst är att ta sig under 80kg´s sträcket på vågen men först så ska jag ta och njuta av den här känslan ett tag.

Det finns så många exempel på personer som har opererat sig och som har gått ned snabbare i vikt än vad jag har gjort, jag ångrar ändå inte min takt i viktnedgången då jag har mått bra under hela perioden, jag har kunnat träna hårt under hela perioden och gått från personen som tog bilen 400 meter till jobbet till att idag ha både två och tre milslopp på meritlistan med ett marathon i sikte.


Det går inte att beskriva med ord hur lycklig jag är just nu så jag slänger upp lite bilder från den tid som gått istället.


Tack alla som stöttat mig :)

Mammas 40 årsfest 2010 

Jag och lillebror på pappas bröllop sommaren 2010
Nyopererad på Sundsvalls sjukhus

Efter 3 månader så hade det försvunnit en hel del men det fanns mycket kvar.
Från början gällde det att lära kroppen att röra på sig. 400 meters promenad i snöstorm
Jag minns hur smal och fin jag kände mig efter att jag tog den där bilden. Det där var 28 kilo sedan.
Min och mammas andra resa till Portugal

Jag och Hasse spexar på ett Box-pass i Portugal
En dryg månad gammal bild som jag la upp för att visa baksidan med operationen, all överflödshud.
En bild från senaste Portugalresan
Jag, Anna, Mamma och Rebecka prövade på Bikramyoga i Stockholm.


Allehanda hittade åt min blogg och här ett av 3 reportage som de skrivit om mig.



En underbar familjebild från senaste resan i Portugal!





Såhär ser jag ut idag! :)
Bildbevis på att jag faktiskt väger 82,6 kg. En total viktnedgång på 70,1 kg.

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är ! Lycka till i fortsättningen också!

    SvaraRadera
  2. Vad du har varit och är duktig :) all lycka i framtiden! Titti Hansson

    SvaraRadera
  3. stark du är och duktig!! Du är bra!

    SvaraRadera
  4. Grymt imponerande! Och attans så snygg!

    SvaraRadera