22 oktober 2012

Jag är en fuskare, de vet jag

Fick en kommentar tidigare idag som led följande:

"Gör du inget annat än att fuska? Först måste du stämpla ihop magen för att gå ner i vikt och sen så måste du använda dig av nutrilettkur för att nå dina mål. Det är två år sedan du gjorde din operation att du inte nått 70 kilos nedgång än beror på att du super för mycket och inte sköter dig.

Om du istället för att söka konstant bekräftelse på facebook och på din blogg kanske det skulle gå bättre för dig"

Tänkte att jag skulle försöka svara på den så gott jag kan, anledningen till att jag just gjort en gastric bypass är för att jag inte hade karaktären att gå ned på egen hand. Jag har alltid haft väldigt svårt att fortsätta jobba när de går tungt och gav upp vid varje försök att gå ned. Så att jag är en klassisk fuskare har du alldeles rätt i. De är inte heller något jag förnekar, de som går ned på egen hand gör ett mycket större jobb än mig.

Sen anledningen till att jag började med nutrilett igen var faktiskt inte främst för att gå ned i vikt de sista kilona utan de var för att bli av med de sötsug som jag sakta men säkert börjat att bygga upp igen. Detta för att försöka bromsa upp igen, innan jag hamnar i en ond trend som blir för jobbig att ta sig ur, med risk att återigen hamna i situationer där jag ger upp.

Sedan de du skriver om att jag söker bekräftelse via Facebook och bloggen, självklart gör jag det. Genom att skriva och berätta om mina planer för att fortsätta träna, gå ned i vikt osv så sätter jag också en press på mig själv att jag vill kunna skriva om hur det har gått. Det som är suveränt med FB är att om någon (kanske du) inte gillar mina uppdateringar eller vad jag länkar till så går de att spärra mig så du slipper se.

Du har säkert rätt att jag skulle kunna få mycket bättre resultat än vad jag klarat hittills men jag har tyvärr inte den mentaliteten att jag klarar de. Däremot så jobbar jag med att skaffa den.

Tack för ditt inlägg, de är alltid roligt med människor som vågar vara ärliga även om de är trist att i valde att vara anonym.

Med vänlig hälsning,
Andreas


- from my awesome iPhone!

2 kommentarer:

  1. Bra skrivet Andreas.
    Vilken idiot, han eller hon kanske har svårt själv att gå ner i vikt men har inte modet att genomgå en operation eller motivationen att själv försöka gå ner i vikt. Du inspirerar många med dina inlägg och precis som du skriver blir det en liten press på en själv att gå ut i etern och lova saker för då blir man liksom påmind om det efter vägen.

    SvaraRadera
  2. Jeanette Johansson22 oktober 2012 kl. 19:25

    Jag gillar dina inlägg och jag tycker det är kul att följa din resa. I USA så är gbp något man inte gör som sista utväg utan som ett snabbt problem fix. Det är iaf vad min erfarenhet säger. Därför så är det kul att berätta för de som är emot operationen om dig! Du är så duktig och du är en helt ny människa! Jag hejjar på dig "Jimmy". Puss och Kram!

    SvaraRadera