10 oktober 2012

Tillbaka i Paradiset - Del 7

Igår kväll så hade vi middag med en stor del av Springtimegänget. Vi var på en fin restaurang vid havet där vi åt och drack gott hela kvällen.
När vi kom dit så samlades vi på balkongen med utsikt över havet. Där fick vi ett litet glas portvin till fördrink. Sedan blev vi välkomnade in och fick slå oss ned i restaurangen.
Förrätt nr 1 bestod av en plockblandning av olika fisksorter kombinerat med bröd och olika pastejer.
Förätt nr 2 bestod sedan av en underbar honungsmelon och parmaskinka.
Sen kom huvudrätten som var ett fiskspätt med marlukskött och tigerräkor, till de serverades det kokta grönsaker samt potatis.
Efter maten så blev de cheesecake med jordgubbsgelé lager på toppen till efterätt. En riktig sockerbomb som jag fick passa mig för.

Kan säga att de var ett stort projekt att kunna smaka av alla olika rätter och ändå har plats för mer. Hade lätt kunnat äta mig mätt på förrätt nr 1.

Här bjuder jag på lite bilder från kvällen :)

Syster och Mor

Förrätt nr 2 
Huvudrätten med Malurk och Tigerräkor.

Trevliga bordskamrater :)


Sockerbomben till efterätt :)

Jag och bordsgrannen Nina.
 

Sammanfattat, en riktigt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar