10 oktober 2012

Tillbaka i Paradiset - Del 8

Idag så inleddes dagen med att jag och T hängde på stavgångsgruppen till Spanien. En dryg 50 minuter lång promenad samt 10 minuters färja så var vi där. Där ägnade vi ett par timmar åt att strosa runt lite innan vi tog färjan tillbaka och åt mat.

Senare på dagen så var det dags för Wellnessloppet, ett nytt lopp här i Portugal. 5 kilometer långt som avslutades med de sista 2 kilometerna längs stranden. Innan loppet så var jag väldigt nervös både för värmen samt för de faktum att just löpningen inte klaffat riktigt som jag velat här i Portugal. Det blev en hel del vankande av och an i väntan på starten, men efter att ha kört en gemensam uppvärmning till LMFAO´s låt "Sexy and I know it" så kände jag att det var bara att köra. Det är trots allt bara löpning.

Så när starten gick så hade jag is i magen och lätt de snabba löparna sticka iväg och försökte att dra ned på min egen fart så mycket jag kunde för att undvika att gå in i väggen.
Efter bara ett par hundra meter så hamnade jag bredvid en tjej som sprang i helt perfekt tempo och dessutom hade avståndsmätare på sin pulsklocka så jag la mig bredvid henne.
Vi sprang och småpratade om allt möjligt och helt plötsligt så tickade både minuter och kilometer iväg så när vi kom ned på stranden så kände jag att "Det här fixar jag!".

För varje steg jag såg målet närma sig desto lyckligare blev jag i hela kroppen. Lycklig över att vara här, lycklig över att kunna springa och lycklig över mitt nya liv!

I mål kom jag på 30:12, en snitt tid på 6:02 min per km. För mig var det en jättebra tid då jag så sent som i söndags fick börja gå på en 5 kilometers runda.

Här kommer lite bilder från idag :)

Innan loppet :)

Slutspurten, härlig bakrund!

Vackrare platser får man leta efter.

Jag och min springkompis :)




1 kommentar: