9 november 2012

Svar till Jessica

Kommentar från en läsare :
Hej Ante. Vill rikta så mycket cred till dig för de förändringar du gått genom. Så fantastiskt! Jag ska opereras på måndag, och är väldigt nervös... Inte så mycket för hur livet efter op kommer att bli utan mest för själva op och att bli sövd. Hur upplevde du detta? Vad tycker du är det bästa resp. Sämsta med/efter operation? Tacksam för lite input. Och glöm inte att vara stolt över dig själv :-). Hej från Jessica

Svar:
Tack så mycket för dina varma ord. När jag opererade mig så var jag inte särskilt nervös över själva operationen, inte vad jag kan minnas idag. Jag var mer rädd för att misslyckas, att jag skulle få den här chansen och inte ta den. Det är jag fortfarande rädd för. Ca 40% av de som opererar sig går upp all sin övervikt igen inom 5 år. Jag har snart varit opererad i 2 år och är i ett stadie i livet där jag måste välja. Jag måste välja om jag ska vara en hälsosam kille och leva ett liv som innehåller träning, bra mat och möjlighet att njuta av livet.
Operationen var inga problem, det är resten av livet som du ska lägga fokuset på.

Lycka till och var stolt för vem du är, inte för vem andra tycker att du borde vara.

Kramar från Andreas

2 kommentarer:

  1. Så kul o läsa. Jag har varit opad i över 3 år o håller min vikt än.o klart jag blev glad när jag blev godkänd men sen som läkaren sa till mej: du får ett redskap o sen äre upp till dej . Åå så äre. Lycka till

    SvaraRadera
  2. Du borde vara otroligt stolt över dig själv, du är en förebild för många människor och en god vän !
    A secret friend

    SvaraRadera