12 november 2012

Träning och inspiration

Idag på splittpasset så var jag och tränade med en kompis, det blev ett riktigt härligt ryggpass som avslutades med en sjuk magövning som André visade mig.
Tänkte att jag skulle skriva ned passet i sin korthet:

Sittande Ryggdrag 14*20 kg uppvärmning därefter 14*40 kg i 3 set.
Latsdrag 14* 30 kg uppvärmning därefter 14*40 kg i 3 set. 20*25 kg i 1 set.
Sittande Rodd: 14*30 kg uppvärmning därefter 14* 42,5 kg i 3 set. 20*20 kg i 1 set.
Marklyft (Extremt låg vikt för att inte skada min svaga rygg)  10* 40kg i 3 set och 14*20 kg i 1 set.
Hantelrodd 8*20 kg i 3 set. 
Samt avslutandes med en 3 minuter magövning där du varvade nedre magmuskler, övre magmuskler och plankan nonstop i 3.40. Mitt mål är att klara denna övning i bra tempo i 5 minuter. 

Förutom själva styrkan så fick jag till 8 km promenad.

Som ni kan läsa ovan så är det inga monster vikter jag kör på och varje vikt har ganska många reps, anledningen till att jag tränar på det viset är för att mitt mål är att kunna åka skidor, inte bli stor och biffig så musklerna måste få bra uthållighetsträning. 
Tidigare så berättade jag  om mitt träningschema där jag varvar kondition med styrka, det här är en del av den planen och jag hoppas att jag kan hålla planen hela vägen ut till nyår. Gör jag det så kommer jag garanterat märka resultat både kring midjan och på träning. 
Jag vet att det bara är dag ett men jag har ändå en bra känsla kring det här schemat då jag fått en ny inspiration för träningen. 


Avslutningsvis så bjuder jag på min favoritvideo att köra i bakgrunden när jag tränar hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar