24 december 2012

God Jul - Nya bilder, 2 år efter operationen.

Hej alla, jag vill börja med att önska er en riktigt God Jul. Se till att vara rädda om varandra och fira Jul med förnuft och barnen i fokus. Alkoholen kan vi alla spara till nyår om man frågar mig.

Sen vill jag berätta om en sak som slog mig nu på morgonen.

Den 20 december så borde jag definitivt ha bloggat, för då hade jag nämligen varit opererad i 2 år.
För ett år sedan så hade jag gjort i ordning en film med före och efter bilder på min resa från operationen till hur jag då såg ut. Det inlägget hittar ni här!
I år har jag inte riktigt varit så duktig och det har legat ett annat fokus på min träning än att just gå ned i vikt. Ska man kolla i rena kilon så har jag gått 12,7 kg under 2012.
Fysiskt har jag däremot förändrats desto mer.

Jag har under 2012 deltagit och genomfört:
  • 2 Träningsresor till Portugal
  • 2 lopp på 10 kilometer
  • 2 halvmaraton - Höga Kusten halvmarathon och Hornstull - Järna
  • 1 lopp på 30 kilometer - Lidingölopp
  • Vansbrosimmet 3 kilometer
  • 1 Fabrikslopp på skidor 15 kilometer
Totalt har jag under 2012 sprungit 432,56 kilometer, en siffra jag siktar på att slå med hästlängder 2013 men samtidigt en siffra som jag är väldigt stolt över. 

I slutet på 2013 så går New York Marathon av stapeln. Mitt mål är att vara med där och springa, att dessutom kunna ta mig i mål på under 4 timmar.

Så mitt stora fokus under 2013 kommer inte att vara att gå ned de sista 6 kilona jag har kvar till min 
målvikt.
Utan det är att bli den starkaste, snabbaste och bästa versionen av mig själv.
Med de i fokus så kommer de där 6 kilona att sköta sig själv.

Tack till er alla som läser, berömmer, kritiserar och peppar mig.
Ni ger mig kraft att fortsätta kämpa för mig själv.

Dec 2010 vägde jag 152,7 kg. - Dec 2012 väger jag 82,7 kg

3 kommentarer: