23 december 2012

Skitpass, nu kan det bara bli bättre

Nu sitter jag här i bilen och väntar på att mamma ska åka klart sitt pass.
Idag gick det riktigt skit, mitt mål var att åka 15 km skidor men efter 6 km så var jag helt slut. Det var bakhalt, tekniken satt inte och armarna var helt slut så de blev riktigt kämpigt att åka. Först efter 1h 35 min hade jag passerat 10 km och då gav jag upp.
Nu ni som kan åka skidor måste tycka att jag är totalt värdelös som tog sån tid på mig och de kanske jag är men just idag så klaffade inget.

Tröstar mig med att jag var ute och rörde på mig i 1h35min vilket inte blivit gjort om jag bara legat hemma. I eftermiddag så tänker jag ta en 3 km promenad bara för att få till de där ytterligare 20 minuterna som krävs. Visst det är inte i ett sträck som tanken var men jag behöver den promenaden för självförtroendets skull.
Jag verkligen hatar när jag inte kan något. När jag började springa så blev jag trött för att jag var dåligt tränad, inte för att jag saknade teknik.
När jag åker skidor så blir jag så frustrerad för jag känner att orken finns där men kroppen fattar inte vad den ska göra och då sliter jag dubbelt så hårt bara för att ta mig framåt.

Jag kanske låter negativ men jag tänker inte ge upp. När jag tänker tillbaka så har jag kanske 8 längdskidpass på två (2!) år att plocka ut så de är inte så konstigt om jag är värdelös just nu.

Imorgon så är de julafton och jag hoppas på att få till ett kortare pass på ca 5 km imorgon där jag får träna tekniken under hela passet. Så kan jag prova på ett längre på tisdag innan jag åker hem.

Bjuder på lite bilder från idag.








Hälsningar en besviken men målmedveten Ante

- from my awesome iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar