19 december 2012

Längdskidor och Julplaner

Igår så tog jag mig äntligen iväg på det där första träningspasset med längdskidorna som jag gruvat för så länge. Väl ute i spåret så hann jag inte tänka så mycket på att de var jobbigt eller om de var länge sen jag tränade för jag hade fullt upp med att stå på benen.
Runt omkring mig så gled alla fram som om de inte gjort annat än att åka Vasalopp i sitt liv. Själv så stapplade jag mig fram med mer stakning än åkning då jag inte har en aning om hur jag ska lyckas glida på skidorna istället för att gå.

Förhoppningsvis så kan mor lära mig en del om skidteknik nu under julhelgen då jag kommer att spendera den i Åre. Det skulle vara roligt att  få lära sig att grunderna så jag känner att jag åker skidor när jag är ute i stället för att stapla skidor.

Nu är det bara två arbetsdagar kvar innan julledigheten, det ska bli hur mysigt som helst att komma upp till stugan igen. Bort från jobb, vardagsbekymmer och andra krångligheter. Bara hitta lugnet och lyssna på julmusik, grilla utomhus och åka skidor, både utför och längs med.

Hoppas ni andra får en riktigt God Jul ni också, jag ska försöka uppdatera lite även när jag är där uppe.

Kramar Andreas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar