27 december 2012

Lunchrast, träning och tävlingsfunderingar

Andra dagen på jobbet efter en härlig julledighet lider mot sitt slut. Idag så har jag delat pass vilket innebär att jag hade 4 timmar ledigt mitt på dagen.
Vilket blev alldeles perfekt då jag kunde passa på att prova mina nya skidor ute i spåret här i Övik, nackdelen med detta var ju dock att jag åkte på att valla själv. 
Så idag så hade jag verkligen noll glid men fick en riktigt grym teknikträning då det gick lätt att diagonala vilket jag fortfarande inte behärskar fullt ut.
Idag så blev det 45 minuters skidåkning, städning av lägenheten och en dålig upplevelse av att försöka äta stekta ägg gjord på ägg som gått ut på datum (det blev havregrynsgröt istället) blev till en riktigt bra lunch-rast. Nu blir det fortsatt jobb fram till 20.45 innan jag ska åka hem och städa det sista i lägenheten samt hänga tvätt.
Den här månaden kommer bli en smal månad då jag inte fick mycket pengar efter lönen, ändå är humöret på topp och jag har mat så jag klarar mig och kan ägna fritiden åt att träna och annat roligt istället för dyra nöjen. 

Många kör sin nystart vid nyår, jag kände att min startade redan 23 december då jag såg till att bli av med gamla synder och börja 2013 med ett tomt blad.

Totalt så har jag åkt 4,5 mil skidor sen jag började den här säsongen. Om jag får ihop 35,5 mil till innan Öppet spår så ska jag ge det ett ärligt försök. För att lyckas med detta så gäller det att våga satsa och våga säga nej till det som dyker upp på vägen dit.

Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar