25 december 2012

Sista passet, skidläger och ny motivation

Sista träningspasset i mitt Vinterparadis är nu avslutat för den här gången. Förhoppningsvis är jag tillbaka i Åre redan om ett par veckor :)

06.45 så ringde växlarn imorse och jag var faktiskt taggad när jag klev upp. Tidigare morgnar så har sängen känts varm och jobbig att lämna men idag så vaknade jag pigg och taggad.
Till frukost så blev det två fullkornsmackor med Västerbottenost (tur att de bara är jul en gång om året, skulle kunna äta ihjäl mig på den osten) och ett glas apelsinjuice.

Sen bar det iväg upp till Åre Björnen för mig och mor. Lite spännande var det allt då de var kolsvart ute och ingen av oss hade koll om belysningen runt spåret skulle vara tänd.
Som tur var så var iaf 5 kilometern tänd så för mig blev de två varv där. Under bägge varven så försökte jag att fokusera på tekniken och hellre långsammare med bra teknik än att flaxa på i högfart.
Nu vet jag att mycket beror på att de var väldigt bra spår idag ( iaf enligt min amatör bedömning) men de gick faktiskt snabbare med taktiken på att fokusera på tekniken än tidigare dagar då jag jobbat efter att ha hög fart.
Det säger ju en hel del om hur dålig teknik jag får så fort jag blir trött.

I mål kom jag och 10 kilometer blev de. Det har varit en jättehärlig helg med bra träning och sinnesfrid i stugan.
Nu blir det att återvända hem till verkligheten i Örnsköldsvik med jobb imorgon. Planen är att vila imorgon från träningen men att åka igen på torsdag.

Har haft en fantastisk jul där jag i julklapp både fått ny skidutrustning och en plats på ett nybörjare skidläger i Saxnäs den 17 januari. Så jag kommer hem från Åre med ny energi och taggad till tusen på att lära mig åka de här eländena!
- from my awesome iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar