10 januari 2013

Dåliga val, vilodag och hockey

Sådärja, nu har man klivit av för fyra dagars härlig ledighet.
Idag har varit en sjukt onyttig dag, ibland funderar jag om jag verkligen är riktig i huvudet (de som känner mig vet självklart att så är inte fallet).
Jag inledde min katastrofmorgon med att snooza bort hela morgonen bara för att jag jagade en dröm. Med en timme kvar till jobbet så vaknar jag, skyndar in i duschen och sedan vidare på jobbet. Glömmer självklart både att äta frukost och att ta med mig passerkortet. Bra start med andra ord.

Vid första rasten så går jag för att ta en smörgås då kroppen börjar va riktigt tom på energi efter den missade frukosten, ute i köket så står facket och bjuder på fika. Självklart så tar jag (min stora idiot) en delicatoboll istället för en hårdbrödsmörgås. Tjugo minuter senare sitter jag med panikkänslor, kan knappt skriva för att händerna skakar så mycket och hela kroppen är i sockerchock. Bra jobbat idiot.

Senare efter 20-30 minuter och påfyllning av riktig mat så är kroppen tillbaka till normalt igen och jag jobbar på resten av dagen.

Så nu är jag hemma efter en dag fylld av idioti och äter kycklinggryta med ris innan jag ska ta mig en promenad ned till hockeyn.

Det enda positiva med dagen är att min syster gjort en sjukt grym header till nya bloggdesignen så på måndag så är tanken att vi gör en helt ny makeover, går allt som jag vill så ska även före och efter videon uppdateras då de saknas en hel del där.

Men först är det helg och den ska ägnas åt skidor.

Nu hockey!


Dagens träning: Vila, förutom 4*1,5 km promenad fram och tillbaka till stan.

Dagens citat: -



- from my awesome iPhone!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar