12 januari 2013

En ledig lördag

Imorse så var det riktigt skönt att ligga kvar i sängen, jag låg och segade till 10.30 innan jag klev upp för att städa lite här hemma, ta reda på tvätt och sånt som man inte orkar ta tag i när man jobbar.
Det finns så mycket jag skulle vilja göra hemma i min lägenhet, det fattas dock tid, pengar och främst kunsap då jag verkligen är född med tummen mitt i handen, det har blivit bättre sen jag flyttade hemifrån men jag är fortfarande långt ifrån händig.

Prioriteringslistan i lägenheten är just nu:

* Ny tvättmaskin - Min tvättmaskin låter som ett gäng skrikande katter när den centrifugerar och kläderna är fortfarande blöta.

* Ny klädhängare till hallen - En gammal betjänt som jag hittade kvarlämnad i förrådet till min gamla lägenhet i Härnösand har börjat göra sitt, eller rättare sagt den är skitful.

* Nya garderober i hallen - 70-talsgarderoberna som är inbyggda i väggen är både dålig planläggning på och fruktansvärt fula. Dörrarna är av den sorten som öppnar sig om du råkar titta på dem.

Som tur är så är det ingen brådska med något av de annat än tvättmaskinen och den hoppas jag ska hålla i alla fall 2-3 månader till så jag kan spara ihop lite kapital till att köpa en.

Nu ligger jag i soffan just hemkommen från MODOs förlustmatch där LHC vände ett 0-3 underläge till att vinna med 4-3 i förlängningen. Surt men samtidigt välförtjänt då LHC var de klart bättre laget de sista två perioderna.  Lunchresterna från tidigare idag får bli en fin lördagsmiddag. Kvällen kommer att spenderas fram TVn med en bra film, kanske lite TV-spel.

God kväll på er.

Dagens träning: 10 kilometer längdskidor, dagens pass gick tyngre än igår då skidorna var bakhala och termometern visade minus 18 grader ute.

Dagens citat: "Life is what happens to you while you´re busy making other plans" - John Lennon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar